eshop muj-kompas.cz

Jana Vašáková Zdravé hubnutí

Existuje nespočet diet, které slibují rychlé ubývání na váze. Představa, že se nebudete muset hýbat, budete moci jíst, co se vám zlíbí a na základě zázračného léku zhubnete za měsíc x kilogramů, je lákavá. Jenže, tak snadno svůj mozek ani tělo neoklamete. S velkou pravděpodobností zhubnete pouze vodu a část svalové hmoty, kilogramy se vám vrátí stejně jako bumerang a navíc si zničíte to nejcennější, co máte: vaše zdraví.

Zdravé hubnutí s rozumem

Zdravé hubnutí lze definovat jako dietu s rozumem. V první řadě si ujasněte, proč chcete nebo potřebujete zhubnout. Měli byste do toho jít z vlastního zájmu, ne protože vás k tomu někdo tlačí. Ujasněte si všechny „vaše“ argumenty pro a proti. Hubnout byste měli s vědomím, že ulehčíte nejen svému svědomí, ale především vašemu organismu. V případě, že se vám nevede mozek přesvědčit, nebojte se požádat o pomoc naše kouče.

Sestavte si plán zdravého hubnutí

Jakmile si v hlavě uděláte jasno, můžete si sestavit plán zdravého hubnutí. Většina lidí, kteří touží zhubnout a mají zkušenosti s dietami, se obávají toho, že jim „zdravé“ jídlo nebude chutnat. Léty nashromážděné návyky není možné ze dne na den odbourat.  Proto si během prvního týdne pište vše, co během dne sníte, do notýsku. Nelžete sami sobě, nikomu než svému svědomí se nemusíte zpovídat ze svých „chuťových“ prohřešků. Na konci týdne už budete mít jasno, v čem děláte chybu a co byste měli postupně změnit.

Ze začátku odstraňte ze svého jídelníčku největší prohřešky a nahraďte je zdravější alternativou. Pokud si sami vaříte a baví vás to, můžete vyzkoušet některý z našich zdravých receptů. Možná vás mile překvapí a oblíbíte si nové chutě. Kupujte pouze čerstvé a pokud možno sezónní potraviny. Vyhýbejte se všemu, co obsahuje konzervační látky, umělá barviva, aroma a sladidla. Méně solte, používejte pouze kvalitní rostlinné oleje a tuky. Omezte příjem jednoduchých cukrů a pití alkoholu. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, zkontaktujte odborníka na výživu.

Myslete na to, že bez pohybu se zdravě zhubnout nedá. Někdy bývá nedostatek času největším nepřítelem lidí s nadváhou. Pokuste se zorganizovat si čas tak, abyste získali alespoň 1 hodinu denně pro sebe. Choďte na procházky, plavte, cvičte jógu, posilujte pod dohledem trenéra, tančete a užívejte si to. Najděte si sport, který vás vnitřně naplní a bude vás bavit. Jen tak docílíte toho, že ráno vstanete a budete se těšit na svou hodinu pohybu.

Jaké jsou zásady zdravého hubnutí?

  1. Hubněte pohybem, ne hladovkou!
  2. Energetický výdej musí převyšovat energetický příjem.
  3. 3 hodiny intenzivního pohybu denně = 1 kg tuku za týden pryč.
  4. Jídelníček musí být pestrý a vyvážený.
  5. Přidejte ovoce a zeleninu, omezte pečivo, i cereální, tím pomalu zvýšíte příjem vlákniny.
  6. Postupně zvyšte příjem bílkovin na 1,5 g na 1 kg tělesné váhy (při BMI 25) a více.
  7. Uberte tuky na 20 až 25 %, 2/3 by měly tvořit za studena lisované rostlinné oleje.
  8. Maximální denní příjem jednoduchých cukrů (sacharidů) by měl být 10 %, dobré sacharidy jsou jen škroby.
  9. Zvyšte příjem tekutin na alespoň 2 až 3 litry denně.
  10. Ze svého jídelníčku vyškrtněte slané, sladké, tučné a smažené jídlo, tvrdý alkohol a cigarety.

Ukázka z jídelníčku zdravého hubnutí

Snídaně
• pohankový dalamánek, margarín, plátek tvrdého nízkotučného sýru, rajče, okurka a hlávkový salát, zelený čaj
Svačina
• bílý jogurt smíchaný s nastrouhaným jablkem a rozmačkaným banánem, neperlivá voda s citrónem
Oběd
• filet z pangase s karotkami a zelenými fazolkami, hnědá rýže, neperlivá voda
Odpolední svačina
• 2 plátky Knäckebrot, lučina s pažitkou, pomeranč, neperlivá voda
Večeře
• míchaný zeleninový salát s tofu nebo kozím sýrem, dressing z olivového oleje, šťávy z citrónu, špetky mořské soli a čerstvé bazalky, mátový čaj
II. večeře
• kousek ananasu nebo pomela

Přečtěte si také:
Dietní jídelníček – 1. část
Dietní jídelníček – 2. část
Zdravý životní styl

Video:
Nakopněte vaše mozkové buňky jídlem

Stáhněte si:
E-kniha „Nejlepší dietní jídelníčky“

PDF verze (klikni pravým a ulož jako)

Sdílet na Facebooku

Kurzy

7 největších omylů při hubnutí
Vyhněte se jim pomocí našeho týdenního emailového kurzu ZDARMA.

Knihy

Jak se hubne v Čechách

Lenka Černá vydala spolu s Petrem Havlíčkem a dalšími odborníky praktickou příručku o hubnutí, výživě a pohybu. Můžete si ji nyní objednat na našem eshopu Školy pro Ženy.

Jak zhubnout

Zbavte se přebytečných kil pomocí průvodce hubnutím, který sestavili přední odborníci.

Kvasinková infekce
Zkušení lékaři a nutriční poradci pro vás sestavili jedinečný program, který vám pomůže se definitivně zbavit kvasinkové infekce.

CD a DVD

CD Restart vašeho života 

Objevte sami sebe a restartujte svůj život s Lenkou Černou.

CD Vytvořte si harmonický vztah 

Chcete mít šťastné partnerství? Kateřina Matláková vám s ním pomůže.

DVD Generální úklid života

Udělejte si ve svém životě pořádek pomocí praktického návodu.

DVD Dokonalé zdraví

Najděte cestu ke zdraví pohodovou cestou.

CD Jak přežít rozvod
Zvládněte rozvod manželství bez psychické újmy!

CD Hubněte s hlavou

Zhubněte konečně díky práci s vlastní psychikou! Hubnutí začíná ve vaší hlavě!

MEZDRAVI.CZ – zdraví, hubnutí, dieta, cviky, relaxace, krása

Copyright © 2016 MindCorp s.r.o. | Škola pro Ženy.cz | LenkaCerna.cz | Emocni-rovnice.com | Manzelska-poradna.info