eshop muj-kompas.cz

Lenka Černá Psychologie hubnutí od A do Z

Možná vám dnes nic neříká pojem psychologie hubnutí. Avšak každé hubnutí začíná v hlavě a pokud sami sobě v naší psychice nerozumíme, těžko se nám podaří zhubnout. V dnešním článku vám představuji základní pojmy, které jsem sestavila na základě mé praxe kouče v oblasti hubnutí a změny životního stylu.

Motivace

To základní, co k hubnutí potřebujeme. Lidově řečeno, zda se nám do životní změny chce anebo nechce. Motivaci máme takzvaně zdravou a nezdravou. Pokud chceme hubnout kvůli sobě a svému zdraví – máme motivaci zdravou. Pokud hubneme kvůli jiným anebo jen proto, abychom oslnili lepší postavou – máme k hubnutí motivaci nezdravou.

Emoční naprogramování

Nebojte, nejde o nic s počítačem, i když do jisté míry ano. Jde o náš mozek, který je tím nejvýkonnějším počítačem na světě. Programují ho hlavně naši rodiče v našem dětství a mohou mu dodat data jak pozitivní, tak negativní. Někdy se bohužel stává, že jde o data negativní, a to i v oblasti zdraví. Z dětství si tedy neseme určité emoční prográmky, které nám komplikují zdraví a hubnutí. Tak třeba jsme naučené dojídat jídlo anebo máme naučeno, že je sladké za odměnu. To jsou programy, které vám určitě komplikují hubnutí, že?

Slabá vůle

Ta nás kolikrát trápí naprosto všechny. Dáme si předsevzetí, ale po pár měsících jsme ve starých kolejích. Slabá vůle je závislá na naší motivaci, tedy zda ji máme zdravou či nikoliv. A také závisí na našem emočním naprogramování – pokud máme například nízké sebevědomí, máme tendenci se podceňovat a nevěříme si. Z toho pak vzniká ten slabý moment, kdy porušíme. Se slabou vůlí se však dá pracovat!

Návyky

Hubnutí a změna životního stylu je vlastně jen změna našich návyků. Z těch starých na ty nové. Jenže odvykat si něco, to není jednoduchá záležitost. Tedy, když nevíme, jak na to. Návyk v našem mozku vzniká 21 dní po sobě jdoucí činností (bez vynechání dne). Pokud se vám tedy podaří každý den ráno cvičit 21 dní po sobě, vytvoříte si nový zdravý návyk. A ten 22. den již půjdete ráno ničit své tělo automaticky, není to skvělé? Stejně tak se můžete odnaučit starým návykům – nebudete je 21 dní po sobě bez vynechání dne dělat.

Sebepřijetí

Někdy se díky oblé postavě a kyprým tvarům nemáme rády. Někdy se ale nenávidíme i proto, že jsme málo průbojné, že nemáme vysokou školu nebo že nemáme pořádného chlapa. Přitom měli bychom se naučit mít se rádi, bez ohledu na tom, jací jsme dnes. Naše sebevědomí a sebepřijetí je pouze výsledkem našeho emočního naprogramování a pokud máte sebevědomí nízké, je jasné, že vám rodiče v dětství do hlavy zasadili něco nepříjemného. Nebo to také mohli být spolužáci, kteří se vám posmívali. Když ale chcete zhubnout, jak to chcete udělat bez lásky k sobě?

Plán stravování a cvičení

Pokud chceme něčeho dosáhnout, bez pořádného plánu to nejde. A stejně je to se změnou našich návyků v oblasti zdravého životního stylu. Plán stravování i plán pro naše cvičení by nás měl ochránit od naší slabé vůle, musí být sestavený reálně a zároveň tak, abychom se u něj cítili dobře. Koučové v oblasti fitness radí, abyste si plán sestavovali na 8 týdnů dopředu, to je údajně ideální doba z hlediska naší psychiky.

Zdravé berličky

Někdy nám to prostě v tom novém životním stylu hned nejde. A máme tendenci se vracet do toho starého. Nejhorší momenty bývají ve stravování, konkrétně v konzumaci sladkého. Zdravá berlička je potravina, která je zdravá, ale je alespoň částečně sladká (nebo být nemusí). Pomáhá nám překonat krizové momenty při hubnutí a nespadnout do starých návyků. Mezi zdravé berličky patří sušené ovoce, ořechy, voda, zubní pasta (vyčistění zubů po jídle), vitaminové doplňky (chlorella) a další.

Kaziči hubnutí

Posledním pojmem, se kterým se často setkávám, jsou kaziči našeho hubnutí. Jsou to lidé nebo i události kolem nás, které nám mohou naše hubnutí pokazit. Mezi nejčastější kaziče (bohužel) patří partner, rodina a naši rodiče (maminka s kachnou :-), také závistivé kamarádky a kolegyně. Mezi hlavní události, které kazí naše hubnoucí plány, jsou dovolená, vánoce a rodinné oslavy. Nenechte kaziče, aby vaše hubnutí zhatili a v inklinovaných momentech (s inklinovanými jedinci) si dávejte pozor, co dáváte do pusy a co od nich přijímáte za myšlenky!

 

Objednejte si CD Lenky Černé Hubněte s hlavou!

PDF verze (klikni pravým a ulož jako)

Sdílet na Facebooku

Kurzy

7 největších omylů při hubnutí
Vyhněte se jim pomocí našeho týdenního emailového kurzu ZDARMA.

Knihy

Jak se hubne v Čechách

Lenka Černá vydala spolu s Petrem Havlíčkem a dalšími odborníky praktickou příručku o hubnutí, výživě a pohybu. Můžete si ji nyní objednat na našem eshopu Školy pro Ženy.

Jak zhubnout

Zbavte se přebytečných kil pomocí průvodce hubnutím, který sestavili přední odborníci.

Kvasinková infekce
Zkušení lékaři a nutriční poradci pro vás sestavili jedinečný program, který vám pomůže se definitivně zbavit kvasinkové infekce.

CD a DVD

CD Restart vašeho života 

Objevte sami sebe a restartujte svůj život s Lenkou Černou.

CD Vytvořte si harmonický vztah 

Chcete mít šťastné partnerství? Kateřina Matláková vám s ním pomůže.

DVD Generální úklid života

Udělejte si ve svém životě pořádek pomocí praktického návodu.

DVD Dokonalé zdraví

Najděte cestu ke zdraví pohodovou cestou.

CD Jak přežít rozvod
Zvládněte rozvod manželství bez psychické újmy!

CD Hubněte s hlavou

Zhubněte konečně díky práci s vlastní psychikou! Hubnutí začíná ve vaší hlavě!

MEZDRAVI.CZ – zdraví, hubnutí, dieta, cviky, relaxace, krása

Copyright © 2016 MindCorp s.r.o. | Škola pro Ženy.cz | LenkaCerna.cz | Emocni-rovnice.com | Manzelska-poradna.info