eshop muj-kompas.cz

Lenka Černá Naučte se dýchat – II.díl

„Dech je život a život je dech“

V minulém čísle měsíčníku jsme si povídali o důležitosti dýchání na naše zdraví, vitalitu i délku života. Dnes bych Vám ráda představila několik jógových praktik pro zlepšení dýchání, funkce bránice a navýšení vitální kapacity plic. Většinu z praktik jsem čerpala od A.Lysebetha – Čtení o józe.

Cvik # 1 – Ksss…Ksss… Pšššt….Pšššt….

Tyhle dvě slůvka patří mezi nejjednodušší postupy, jak si mobilizovat bránici, roztáhnout plicní sklípky a posílit celé dýchací svalstvo. Můžete si praktiku hned vyzkoušet (pokud nejste v MHD nebo plné kanceláři J ). Nejdříve udělejte dvakrát energeticky ksss…ksss…s tím, že „s“ by vám takzvaně mělo prosyčet mezi zuby. Jistě nyní cítíte, jak se vám stahují břišní a hrudní svaly. Zkuste se také mezi dvěma ksss rychle nadechnout. Nezapomeňte, že i takové cvičení vás může unavit a doporučujeme jej provádět maximálně pár minut.

Pšššt…pšššt se neprovádí stejně. Mezi jednotlivými „úkony“ se totiž nenadechujete. Vaším cílem by mělo být vydat co nejvíce pšššt pšššt na jeden výdech. Zkuste vypudit co nejvíce vzduchu, i když už nemůžete, je to velice ozdravné!

Cvik # 2– Vzdychání

Čekali jste jistě něco těžšího, že? Ano, i jednoduché vzdychání a „oddechnutí si“ působí blahodárně na náš dech. V záměrném oddechnutí je aspekt „okysličování“ , důležité je však rozptýlit negativní emoce. Zkuste to ihned: třikrát až čtyřikrát si pěkně od plic vzdechněte, oddychněte… to je něco, že? A je to zadarmo!

Cvik # 3 – Zívání

To jsou věci, říkáte si. Vzdychat, zívat… a budu správně dýchat. Je tomu skutečně tak! Zkuste si hned teď pořádně zazívat, pořádně, jako když jste pár dní nevyspalí. Nezapomeňte, že i zívání má svá pravidla:

- otevřete ústa co nejvíce
– hlavu nezaklánějte, nechte pouze klesnout čelist
– u zívání si klidně protáhněte paže
– mezi nádechem a výdechem ponechte krátkou pauzu bez dýchání
– když takto zíváme – neděláme to na veřejnosti, protože tam se krotíme J

Cvik # 4– Smích

Dnešním posledním cvikem je pro mnohé z nás málo častá praktika – je to smích. Rytmický pohyb nám totiž pěkně masíruje a uvolňuje solar plexus, v němž se soustřeďuje naše úzkost. Smích působí také na naše emoce, protože pozitivní myšlenka spouští další pozitivní myšlenky a my se tak hravě můžeme ze špatné nálady dostat do té dobré. Pusťte si tedy dobrou komedii anebo se jen podívejte na toto video

Přečtěte si také:
Naučte se dýchat – I. díl – prosím, přidat hypertextový odkaz
Užijte si relax v Mariánských lázních

Stáhněte si:
E-kniha „Nejlepší dietní jídelníčky“

PDF verze (klikni pravým a ulož jako)

Sdílet na Facebooku

Kurzy

7 největších omylů při hubnutí
Vyhněte se jim pomocí našeho týdenního emailového kurzu ZDARMA.

Knihy

Jak se hubne v Čechách

Lenka Černá vydala spolu s Petrem Havlíčkem a dalšími odborníky praktickou příručku o hubnutí, výživě a pohybu. Můžete si ji nyní objednat na našem eshopu Školy pro Ženy.

Jak zhubnout

Zbavte se přebytečných kil pomocí průvodce hubnutím, který sestavili přední odborníci.

Kvasinková infekce
Zkušení lékaři a nutriční poradci pro vás sestavili jedinečný program, který vám pomůže se definitivně zbavit kvasinkové infekce.

CD a DVD

CD Restart vašeho života 

Objevte sami sebe a restartujte svůj život s Lenkou Černou.

CD Vytvořte si harmonický vztah 

Chcete mít šťastné partnerství? Kateřina Matláková vám s ním pomůže.

DVD Generální úklid života

Udělejte si ve svém životě pořádek pomocí praktického návodu.

DVD Dokonalé zdraví

Najděte cestu ke zdraví pohodovou cestou.

CD Jak přežít rozvod
Zvládněte rozvod manželství bez psychické újmy!

CD Hubněte s hlavou

Zhubněte konečně díky práci s vlastní psychikou! Hubnutí začíná ve vaší hlavě!

MEZDRAVI.CZ – zdraví, hubnutí, dieta, cviky, relaxace, krása

Copyright © 2016 MindCorp s.r.o. | Škola pro Ženy.cz | LenkaCerna.cz | Emocni-rovnice.com | Manzelska-poradna.info