eshop muj-kompas.cz

Jana Vašáková Jak přežít ve zdraví dovolenou

Dovolená je tu od toho, abyste si jí užívali. K tomu je zapotřebí pohoda a správně nastartovaný organismus. Odjet s tím, že zrovna proděláváte virózu, trápí vás bolesti apod. je jako sázka do loterie. Buď se vám na dovolené udělá lépe nebo naopak se váš stav ještě zhorší. A co když na dlouho vytoužené dovolené sníte nebo vypijete něco špatného a nakonec strávíte pobyt v hotelovém pokoji?

Prevence je základ

Lidské tělo je do určité míry stroj, který, když se o něj dobře pečuje, šlape jako hodinky. V případě, že ignorujete jeho potřeby, časem se začne zadrhávat a vy se reklamace nedovoláte. Představte si situaci, kdy máte půl roku dopředu zaplacenou dovolenou. Těšíte se, honíte se s časem o závod, protože chcete mít v práci čistý stůl, než odjedete. Potřebujete vyřídit to a ono, zabalit, nakoupit, zaopatřit dům a zvířata. Nemáte čas se pořádně najíst, zasportovat si, oddat se klidnému spánku a relaxovat. Tělo shromažďuje nežádoucí látky a vysílá signály. Pokud je nepodchytíte včas, dostaví se kolaps v úplně nevhodnou dobu. Stojí vám všechen ten stres za týden dovolené?

Zdravý životní styl není jen frází, která tahá peníze z vaší peněženky. Je tu od toho, aby váš život udělala kvalitnějším. Buďte na sebe hodní, mějte se rádi a užívejte si ve zdraví každičkou minutu. Nestresujte se z dovolené, vždyť se na ni těšíte. Přípravy berte jako bonus, který úzce souvisí s dovolenou. Minimálně den před odjezdem relaxujte, bavte se s rodinou nebo přáteli, jednoduše zmírněte váš stres a nastartujte dovolenou s úsměvem a ne hádkou. Možná se ptáte, je to vůbec možné? Pokud to sami nevyzkoušíte, neuvěříte.

Zatočte s nevolností

Jestli patříte mezi ty nešťastné jedince, kteří při představě cestování začínají mít žaludeční problémy, pokuste se ulehčit své trávicí soustavě. Nepřejídejte se, jezte pravidelně v menších dávkách, vybírejte si lehká jídla a hodně pijte. Pokud nemůžete nic pozřít, pokuste se přijmout energii alespoň ve formě polévek, ovocných a zeleninových džusů. Postupně zavádějte pevnou stravu. Nezapomínejte do svého jídelníčku zařadit mléčné výrobky s probiotickými kulturami. S sebou si vezměte probiotika v kapslích, smectu nebo homeopatika. Užívejte je podle potřeby a na doporučení v lékárně raději týden před odjezdem, během dovolené a pak ještě pár dnů po příjezdu domů. O průjmu a jeho léčbě se více dozvíte zde.

V jídle a pití buďte vybíraví

Každá země má svou tradiční kuchyni, kterou se z čistě praktických důvodů snaží uzpůsobit turistickým chutím. Abyste nebyli nemile překvapeni, informujte se ještě před odjezdem, co vás čeká a nemine. Na internetu, v průvodci nebo v nabídce cestovní agentury se dozvíte, které suroviny jsou v dané zemi sezónní. Pokud se nebudete stravovat formou polopenze nebo all – inclusive, můžete díky nasbíraným vědomostem ušetřit relativně dost peněz.

Zajímejte se také o způsob přípravy jídel. Restauraci vybírejte podle čichu, čistoty a počtu návštěvníků. Nestyďte se zeptat, co jíte. Pijte raději balenou vodu a vyhýbejte se nápojům s ledem. Pokud se snažíte jíst zdravě, nepolevujte ani o dovolené. Nemusíte si za každou cenu zakazovat zmrzlinu nebo skleničku vína. Dbejte o své tělo jako o celek. Nejste odpadkový koš, abyste se jen proto, že jste na dovolené, ládovali něčím, co byste si doma nikdy nedali. Vybírejte si kvalitu a chraňte svůj žaludek. Pokuste se řídit heslem: méně je více.

Odpočívejte aktivně, ale s rozumem

Někdo si pod pojmem dovolená představí lenošení na lehátku na pláži, jiní zase vyhledávají poznávací zájezdy nebo adrenalin. Podstatou dovolené je odpočinout si, odprostit se od problémů a nabrat sílu. Dopřejte svému tělu čas se pozvolně aklimatizovat. Pokud před odjezdem zažíváte stres, zkuste nejprve zapracovat na svém dýchání, které vás pozvolna dostane do pohody. Pokud máte sedavé zaměstnání, nemůžete jen tak vylézt na Mont Everest. Jednoduše vzato, nehrňte se bez hlavy do něčeho, na co v dané chvíli nemáte. Můžete si ublížit a pokazit si celou dovolenou.

Zpátky doma

Nevím jak vy, ale já se vždycky těším z dovolené domů. Návrat ovšem těžce nesu. Cítím se doslova jako zbitý pes, jsem unavená a hladová (především, když mé poslední jídlo bylo v letadle). Cestování je sice krásná věc, ale našemu organismu ne vždy vyhovuje, proto si po návratu z dovolené vezměte alespoň jeden den volna na aklimatizaci. Pokuste se nevyjíst ledničku, dodržujte pitný režim a odpočívejte. Vstřebávejte zážitky a užívejte si poslední chvilky volna. Vybalování, praní a e-maily nechte až na druhý den. Nic z toho vám neuteče.

PDF verze (klikni pravým a ulož jako)

Sdílet na Facebooku

Kurzy

7 největších omylů při hubnutí
Vyhněte se jim pomocí našeho týdenního emailového kurzu ZDARMA.

Knihy

Jak se hubne v Čechách

Lenka Černá vydala spolu s Petrem Havlíčkem a dalšími odborníky praktickou příručku o hubnutí, výživě a pohybu. Můžete si ji nyní objednat na našem eshopu Školy pro Ženy.

Jak zhubnout

Zbavte se přebytečných kil pomocí průvodce hubnutím, který sestavili přední odborníci.

Kvasinková infekce
Zkušení lékaři a nutriční poradci pro vás sestavili jedinečný program, který vám pomůže se definitivně zbavit kvasinkové infekce.

CD a DVD

CD Restart vašeho života 

Objevte sami sebe a restartujte svůj život s Lenkou Černou.

CD Vytvořte si harmonický vztah 

Chcete mít šťastné partnerství? Kateřina Matláková vám s ním pomůže.

DVD Generální úklid života

Udělejte si ve svém životě pořádek pomocí praktického návodu.

DVD Dokonalé zdraví

Najděte cestu ke zdraví pohodovou cestou.

CD Jak přežít rozvod
Zvládněte rozvod manželství bez psychické újmy!

CD Hubněte s hlavou

Zhubněte konečně díky práci s vlastní psychikou! Hubnutí začíná ve vaší hlavě!

MEZDRAVI.CZ – zdraví, hubnutí, dieta, cviky, relaxace, krása

Copyright © 2016 MindCorp s.r.o. | Škola pro Ženy.cz | LenkaCerna.cz | Emocni-rovnice.com | Manzelska-poradna.info